(Self) Manifesting. Eleven exercises for education

  • Luis Gabriel Porta Universidad Nacional de Mar del Plata
  • Silvia Grinberg CONICET en UNSAM

DOI:

https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220202

Keywords:

manifesto, education, interpretational acts

Abstract

A manifesto is a public declaration of principles and intentions that presents ideas or problems in a conclusive and intensive manner through a text which admits diverse interpretations. Departing from the reading of A Manifesto For Education, released in 2010 by Gert Biesta and Carl Anders Säfström, reflect and manifest in regard to some of the aspects of this document which remain up to date after ten years in a current context of crisis/agony of education and the school system, as some argue. Eleven exercises are presented  which manifest resistances, piercings and meanings in a diverse range of interpretational acts: :  Gert Biesta y Carl Anders Säfström Mario Di Paolantonio, Sebastián Plá, José Yuni & Claudio Urbano, Rodrigo Matos de Souza, Ricardo Castaño Gaviria & Elizeu Clementino de Souza, José Tranier, Nilda Alves, Virginia Louzada, Claudia Chagas & Alessandra Nunes Caldas, Julieta Armella, Silvia Grinberg & Luis Porta

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luis Gabriel Porta, Universidad Nacional de Mar del Plata

Docente e Investigador (categoría I) del Departamento de Ciencias de la Educación de la Facultad de Humanidades - Universidad Nacional de Mar del Plata, Argentina e Investigador Independiente de CONICET. Es Profesor Titular Regular con dedicación exclusiva de la Cátedra Problemática Educativa. Desde el año 2003 dirige en “Grupo de Investigaciones en Educación y Estudios Culturales” (GIEEC) y desde el año 2015 es Director del Centro de Investigaciones Multidisciplinarias en Educación (CIMed).

Silvia Grinberg, CONICET en UNSAM

Investigadora del CONICET en UNSAM, donde dirige el Centro de Estudios de Desigualdades, Sujetos e Instituciones (CEDESI, Escuela de Humanidades) y es Profesora titular regular de Sociología de la Educación. Es también Profesora titular regular de Pedagogía y coordinadora del Area sociopedagógica, UACO-UNPA

Published

2018-05-31

How to Cite

Porta, L. G., & Grinberg, S. (2018). (Self) Manifesting. Eleven exercises for education. Praxis Educativa, 22(2), 14–19. https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220202

Issue

Section

Artículos