Teaching-learning approach with multimedia technology for partial attendance studies

  • Ulises Mestre Gómez Centro Universitario Las Tunas. Cuba
  • Pedro Roberto Valdés Tamayo

Keywords:

didactic orientation, multimedia, partial attendance studies, cognitive independence

Abstract

In the teaching-leaning process, it is in partial attendance to classes where there is an internal contradiction between content and the necessary didactic orientation for its assimilation on the part of the student. This contradiction has a high incidence on the conception of learning means this way of studying demands. The approach presented solves the contradiction between content and didactic orientation when considering the means through which this process is implemented. The suggested solution to the contradiction is a multimedia didactic sequence contained in an electronic book whose structure and function foster independent study in partial attendance studies. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ulises Mestre Gómez, Centro Universitario Las Tunas. Cuba

Dr. en Ciencias Pedagógicas. Licenciado en Educación en la Especialiidad de Física. Profesor Auxiliar. Director de la Cátedra de Estidios Didácticos del Centro Universitario de Las Tunas.

Pedro Roberto Valdés Tamayo

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Asistente de Tecnología Educativa. Licenciado en Matemática. Más de quince años como profesor universitario. Coordinador de Infotecnología del Centro de Estudios Didácticos. Coordinador Académico del Centro de Estudios Didácticos. Jefe del Grupo Evaluador de Software Educativo del Centro Universitario de las Tunas. Jefe del Departamento de Informática. Docente de los Programas de Maestría en Educación con Nuevas Tecnologías, Informática Aplicada y Didáctica de la educación Superior. Profesor Invitado en universidades de mexicanas. Universidad de Las Tunas.

Published

2012-07-20

How to Cite

Mestre Gómez, U., & Valdés Tamayo, P. R. (2012). Teaching-learning approach with multimedia technology for partial attendance studies. Praxis Educativa, 14(14), 35–41. Retrieved from https://cerac.unlpam.edu.ar/index.php/praxis/article/view/422