A Manifesto for Education

  • Gert Biesta Stirling Instituteof Education, Universidad de Stirling, Reino Unido
  • Carl Anders Säfström School of Education Culture and Communication, Universidad de Mälardalen, Suecia

DOI:

https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220203

Keywords:

education, educational investigation, democracy, resistance, fight

Abstract

In November 2010 the authors finished the writing of a manifesto for education. The manifesto was an attempt to respond to a number of issues concerning education, both in the field of educational research and in the wider socio-political environment.This is the text of that manifesto followed by two commentaries in which the authors try to highlight some of the reasons that have ledto the writing of the manifesto, and in which an attempt is made to situate the manifesto in a number of discussions and debates.

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Author Biographies

Gert Biesta, Stirling Instituteof Education, Universidad de Stirling, Reino Unido

Stirling Instituteof Education, Universidad de Stirling, Reino Unido. Profesor de Educación y Director de Investigación en la SchoolofEducation [Escuela de Educación.], Universidad de Stirling, donde también codirige el LaboratoryofEducationalTheory [Laboratorio de Teoría Educativa] (http://www.theorylab.co.uk). Es Profesor Visitante en la SchoolofEducation Culture and Communication [Escuela de Educación, Cultura y Comunicación], Universidad de Mälardalen, Suecia, editor en jefe de Studies in Philosophy and Education [Estudios en Filosofía y Educación] y coeditor de OtherEducation: TheJournalofEducationalAlternative[Otra Educación: La Revista de la Alternativa Educativa]. Publica sobre la teoría y filosofía de la educación y está particularmente interesado en las conexiones entre educación y democracia

Carl Anders Säfström, School of Education Culture and Communication, Universidad de Mälardalen, Suecia

SchoolofEducation Culture and Communication, Universidad de Mälardalen, Suecia Profesor de Educación y Presidente de la GraduateSchoolofPhilosophicalStudiesofEducationalRelations [Escuela para Graduados de Estudios Filosófics de Relaciones Educativas] en la SchoolofEducation Culture and Communication [Escuela de Educación Cultura y Comunicación], Universidad de Mälardalen, Suecia, y Profesor Visitante en la Universidad de Stirling, Reino Unido. Conduce investigación teórica y empírica en los campos de la filosofía educativa, teoría de currículum y la didáctica.

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Published

2018-05-31

How to Cite

Biesta, G., & Säfström, C. A. (2018). A Manifesto for Education. Praxis Educativa, 22(2), 20–36. https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220203

Issue

Section

Artículos