State, Public Policies and Officials in the City of Entre Ríos. A Rural Development Program (1978-1992)

  • Eva Mara Petitti Instituto de Estudios Sociales (CONICET-UNER)

Keywords:

rural education, State, public policies, State officials, EMER Program

Abstract

This article examines the Program for the Expansion and Improvement of Rural Education as a gateway to study State and public policies based on its officials, norms and constant institutional adjustments in a context of strong political transformations. It will also study modifications in the organizations responsible for implementing the program, the links with other offices and the scope for action of those in charge. The Province of Entre Ríos is studied in depth because it has been one of the provinces that included more schools and where the program lasted longer.

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Author Biography

Eva Mara Petitti, Instituto de Estudios Sociales (CONICET-UNER)

Magister y Doctora en Historia (Universidad Nacional de Mar del Plata), Investigadora Adjunta del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas y Jefa de Trabajos Prácticos en la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional de Entre Ríos. Desarrolla investigaciones en temas vinculados a la Historia Social de la Educación durante el siglo XX, enfocándose fundamentalmente en la provincia de Buenos Aires y la provincia de Entre Ríos.

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Published

2020-05-29

Issue

Section

Artículos