Education for Agroecology in the Experience of a Technical School in San Carlos (Salta, Argentina)

  • Luciana García Guerreiro Grupo de Estudios Rurales y Grupo de Estudios de los Movimientos Sociales de América Latina, Instituto de Investigaciones Gino Germani, Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires https://orcid.org/0000-0003-2208-4906
  • Ana Lea Blaustein Kappelmacher Grupo de Estudios sobre Movimientos Sociales y Educación Popular, Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires https://orcid.org/0000-0001-7960-6926

Keywords:

education, work, territory, agroecology, local knowledge

Abstract

The present paper addresses the link between education and socio-productive worlds, based on the experience of  Technical School Nº 3157 in San Carlos (Salta, Argentina) which has adopted an agroecological approach for its educational project. This work analyzes the relationship between graduates, regional socio-productive reality and labor market as well as the importance assigned to the role of the institution in the graduates job placement.  The study relies on a predominantly qualitative research combined with collaborative work inspired by Participatory Action-Research.

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Author Biographies

Luciana García Guerreiro, Grupo de Estudios Rurales y Grupo de Estudios de los Movimientos Sociales de América Latina, Instituto de Investigaciones Gino Germani, Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires

Sociología (UBA), Doctoranda en Ciencias Sociales (UBA)

Ana Lea Blaustein Kappelmacher, Grupo de Estudios sobre Movimientos Sociales y Educación Popular, Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires

Profesora en Letras y doctoranda en Ciencias de la Educación (UBA)

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Published

2021-05-03

Issue

Section

Artículos