The teaching project in agriculture sciences: guidelines for its assessment

  • Celia Maria Rabotnikof Universidad Nacional de La Pampa

Keywords:

planning, teaching, learning

Abstract

For cases in which there is a need to design a teaching project, the main foundations tobe considered for its structure becomes a matter not always entirely clear. When the studysubject involves complex interactions among the various factors playing a role as systemcomponents, it is essential to define the bases a project will be relying on. In this regard,its organization on the grounds of precise assessing of objectives, contents, activities andevaluations can be very useful for teaching line up and learning process fulfillment.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ausubel D.P., Novak J.D. & H. Hanesian. 1998. Psicología educativa. Un punto de vista congnoscitivo. 2º Ed., Editorial Trillas, México. 624 p.

Bloom B. 1977. Taxonomía de los objetivos de la educación. Buenos Aires, Editorial Librería “El Ateneo”. Trad. del inglés por Marcelo Pérez Rivas.

Camilloni A.R.W. de, Celman S., Litwin E. & M. del C. Palou de Maté.1998. La evaluación de los aprendizajes en el debate didáctico contemporáneo. Paidós, Bs As, Barcelona, México. 177p.

Cañedo Ortiz T. de J. & l. E. Figueroa Rubalcava. 2013. La práctica docente en educación superior: una mirada hacia su complejidad. Revista Electrónica Sinéctica [en línea] 2013, (Julio-Diciembre): [Fecha de consulta: 18 de abril de 2014] http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=99828325003>ISSN. C. 1995. Psicología y curriculum. Paidós,Argentina.174 p.

Doyle W. 1978. Paradigms for Research on Teacher Effectiveness. En: Review of Research Education (Shulman L.J. Ed). American Association. F.E. Peacook Publ. Inc. Itasca. Illinois.

Freire P. 2006. Pedagogía de la Autonomía. Saberes necesarios para la práctica educativa. 11ma ed. en español. Siglo XXI editores, S.A.de C.V. México DF. 145 p.

García F.D., C.M. Rabotnikof & L. Saluzzi (e.a), 1999. La Mejora del Curriculum de las Asignaturas Nutrición Animal y Terapéutica Vegetal por Investigación-Acción. Tesis de Master en Formación en Docencia Universitaria, Universidad de Barcelona, España.

Gimeno Sacristán J. &A. Pérez Gómez. 1992. Comprender y transformar la enseñanza. Ed. Morata, Madrid. Pp. 308-333.

Irigoyen J.J., M.Y. Jiménez & K. F. Acuña. 2011. Competencias y Educación Superior. Revista Mexicana de Investigación Educativa (on line) 16(48): 243-266.

Medina Moya J.L., B. Jarauta Borrasca & F. Imbernon Muñoz. 2010. La Enseñanza Reflexiva en la Educación Superior. Cuadernos de Docencia Universitaria 17. Ed. Octaedro. Universitat de Barcelona, España. 42 p.

Novak J.D. 1997. Teoría y Práctica de la Educación. Editorial Alianza. 275 p.

Santos Guerra M.A. 1990. Criterios de referencia sobre la calidad del proceso de enseñanza aprendizaje en la Universidad. Primeras Jornadas Nacionales de Didáctica Universitaria (Ponencias y Comunicaciones). Consejo de Universidades, Secretaría Gral. Editado por la Universidad de Córdoba, España. Pp. 49-70

Published

2018-06-05

How to Cite

Rabotnikof, C. M. (2018). The teaching project in agriculture sciences: guidelines for its assessment. Semiárida, 25(1), 63–67. Retrieved from https://cerac.unlpam.edu.ar/ojs/index.php/semiarida/article/view/2691

Issue

Section

Otros