Sappho, the new “Brothers’ Poem” and its interpretation in the context of secondary sources and of Aeolian and hymnodic poetry

Keywords:

Sappho, Brother's Poem, Alcaeus, Triad, Hymns

Abstract

This article examines Sappho’s “Brothers’ Poem” in relation to fragments 5, 9 and 17 and to fragments 129 and 130b.17-20 of Alcaeus to determine the possible contexts of performance. It is established by critics that these fragments would have been hymns performed in the sanctuary of the Lesbian triad. The hymnodic character of these compositions leads to identify resonances in the corpus of Homeric Hymns (1, 7, 12 and 33) on the basis of invocations, epithets and spheres of influence that converge with those of the Aeolian lyric.

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Author Biography

Daniel Torres, Conicet / Universidad de Buenos Aires

Daniel Alejandro Torres es Profesor (1983), Licenciado (1991) y Doctor (1999) en Letras de la UNLP. Actualmente es Prof. Regular Titular de Filología Griega y Prof. Regular Asociado de Lengua y Cultura Griega I a V en la Facultad de Filosofía y Letras de la UBA, Investigador Independiente del Conicet y ha sido Profesor Adjunto Ordinario de Cultura Clásica en la UNS. Ha sido becario del DAAD en las universidades de Tübingen (1991/92), Freiburg (2001) y en el Instituto Arqueológico Alemán, sede München (2009). Es autor de numerosos artículos y de los libros La escatología en la lírica de Píndaro y sus fuentes.  Serie Textos y Estudios nº 7. Anejo de Anales de Filología Clásica (Buenos Aires 2007), Método filológico-didáctico para el estudio del griego clásico. Colección Libros de Cátedra de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos Aires (2015), La himnodia griega antigua. Culto, performance y desarrollo de las convenciones del género. Colección Saberes de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos Aires (2017). Ha formado recursos humanos en la UNS y en la UBA y continúa.

Published

2022-05-06

How to Cite

Torres, D. (2022). Sappho, the new “Brothers’ Poem” and its interpretation in the context of secondary sources and of Aeolian and hymnodic poetry. Circe De clásicos Y Modernos, 26(1), 123–134. Retrieved from https://cerac.unlpam.edu.ar/ojs/index.php/circe/article/view/6703