A study on creativity, gender, age and multiple intelligences in students of Compulsory Secondary Education in

  • Yolanda Ramírez Díaz Departamento de Neuropsicología y Educación de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR).
  • María Navas Prados Departamento de Neuropsicología y Educación de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR).
  • Verónica López Fernández Departamento de Neuropsicología y Educación de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR).

Keywords:

creativity, age, gender, multiple intelligences, students.

Abstract

In Education, it is important to know the potential of students to offer an educational response tailored to their needs. The objective of the article is to study the relationship between: creativity, gender, age and multiple intelligences. A quasi-experimental and correlational design was followed, applying a sample of 100 students of Compulsory Secondary Education (ESO), the RIBS Test of Runco, Plucker and Lim (2000-2001) for creativity and the Armstrong Multiple Intelligences Questionnaire (1999), along with age and gender. The results obtained verify that there are significant differences between creativity and multiple intelligences (IM) according to gender. And that there is a significant relationship between creativity and some of the multiple intelligences. As a conclusion, it is necessary to continue researching in order to offer an educational quality.

 

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Author Biographies

Yolanda Ramírez Díaz, Departamento de Neuropsicología y Educación de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR).

Yolanda Ramírez Díaz. Departamento de Neuropsicología y Educación, Universidad Internacional de la Rioja (UNIR), La Rioja, España. Profesora en la etapa de Educación Primaria y Secundaria. Autora de correspondencia. yolhanda_ramirez@hotmail.com

 

María Navas Prados, Departamento de Neuropsicología y Educación de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR).

María Navas Prados. Departamento de Neuropsicología y Educación, Universidad Internacional de la Rioja (UNIR), La Rioja, España. Profesora en la etapa de Educación Secundaria.

 

 

Verónica López Fernández, Departamento de Neuropsicología y Educación de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR).

Verónica López Fernández. Departamento de Neuropsicología y Educación, Universidad Internacional de la Rioja (UNIR), La Rioja, España. Profesora de la UNIR.

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Published

2019-01-31

How to Cite

Ramírez Díaz, Y., Navas Prados, M., & López Fernández, V. (2019). A study on creativity, gender, age and multiple intelligences in students of Compulsory Secondary Education in. Praxis Educativa, 23(1), 1–16. Retrieved from https://cerac.unlpam.edu.ar/ojs/index.php/praxis/article/view/2321

Issue

Section

Artículos