Factores del merchandising digital que inciden en la compra electronica de indumentaria y calzado
Keywords:
merchandising, digital merchandising, purchasing behavior, e-commerce, digital channelAbstract
The competitive performance of companies is based on the decisions they make in the strategic and operational field, in commercial, financial, administrative, and operational aspects, among others. The objective of the article is to analyze the influence of digital merchandising factors, used by organizations, in the purchase of clothing and footwear. For this, a review of the literature on the subject and exploratory and descriptive research have been carried out. Although there is much research on the importance of using merchandising techniques to improve business productivity and profitability, little has been explored on its importance in digital formats. Within this framework, the article provides a set of digital merchandising factors that must be taken into account by organizations. As part of the work, a survey was carried out on Smartphone users with Internet access, to evaluate the importance of the factors surveyed in their purchasing behavior. Based on this analysis, companies will be able to design or redefine their digital merchandising strategy in light of the importance of the factors analyzed.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).