THE TEACHING OF DISCIPLINE INTRODUCTION TO LAW AS A STRATEGIC AND RESEARCH AREA IN CHANGE PROJECTS FOR LEGAL TRAINING

  • Lucrecia Aboslaiman Universidad Nacional de Córdoba, Córdoba

Keywords:

Crisis, Legal Sciences, Model, Discipline, Multidimensional

Abstract

The discipline Introduction to Law has a long history in the scientific and pedagogical tradition of the Faculties of Law and its importance has grown over the years" (Martínez Paz, 2003: 25).Its name and structure were changed to adapt to the transformations of society, legal culture, the development of the science of law and the needs of university pedagogy.Assessing the contributions that have been made in the structuring of the subject, it is necessary to offer a new approach to define the theoretical and methodological problems.The subject is conceived as an introductory subject, not to the study of law or career, but to the law itself.The teaching of law is key in any change project for legal training, hence it is necessary to assess the importance of the task in the classroom and the daily actions and proposals.Consequently, both our proposal and the method is constructivist.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DÍAZ, E.; (1974). Sociología y Filosofía del Derecho. Madrid: Taurus.

DÍEZ PICAZO, L.; (1983). Experiencias jurídicas y Teoría del Derecho. Barcelona: Ariel.

GUARDINI, R.; (1958). El fin de los tiempos modernos. Buenos Aires: Sur.

HABERMAS, J.;(1989).El debate modernidad-posmodernidad. Buenos Aires: Puntosur.

HERNÁNDEZ GIL, A.; (1944). - Metodología del derecho. Madrid: Revista de Derecho Privado.

(1981). –La ciencia jurídica tradicional y su transformación. Madrid: Civitas.

KUHN, T.S.; (1985). La estructura de las revoluciones científicas. México: Fondo de Cultura Económica.

LIPOVETSKY, G.: (1992). El crepúsculo del deber: la ética indolora de los nuevos tiempos democráticos. Barcelona: Anagrama.

MARCUSE, h.; (2016). El hombre unidimensional. Barcelona: Austral.

MARTÍNEZ PAZ, F.; (1991).-La Enseñanza del Derecho: presupuestos y opiniones.Córdoba: Separata de Anales del Cincuentenario de la Academia Nacional de Derecho y Ciencias Sociales.

(1996).- El mundo jurídico multidimensional. Córdoba: Advocatus.

(2003).- La Construcción del Mundo Jurídico Multidimensional. Córdoba: Academia Nacional de Derecho y Ciencias Sociales de Córdoba.

MAUSS, M.; (1971). Sociología y antropología. Madrid: Tecnos.

MORIN, E.: (1999). La cabeza bien puesta-Repensar la Reforma, Refomar el Pensamiento. Bases para una revolución educativa. Buenos Aires: Nueva Visión.

POPPER, K.; (1990). La sociedad abierta y sus enemigos. Buenos Aires: Rei-Argenitna.

VERNENGO, R.J.; (1985). Curso de Teoría General del Derecho. Buenos Aires: Editorial Depalma.

Additional Files

Published

2019-08-11

How to Cite

Aboslaiman, L. (2019). THE TEACHING OF DISCIPLINE INTRODUCTION TO LAW AS A STRATEGIC AND RESEARCH AREA IN CHANGE PROJECTS FOR LEGAL TRAINING. Perspectivas De Las Ciencias Económicas Y Jurídicas, 9(2). Retrieved from https://cerac.unlpam.edu.ar/ojs/index.php/perspectivas/article/view/4018

Issue

Section

Investigación científica